Per facilitar la transparència en la gestió pública i el coneixement i fiscalització social de l’estructura dels ingressos i les despeses, els pressupostos anuals de la Generalitat –i dels ajuntaments- han de mantenir aquesta mateixa estructura de grans objectius i, alhora, incorporar a cada departament les despeses que li siguin imputables corresponents a l’administració i serveis generals així com les despeses corresponents al deute públic que li siguin assignables. Cal tendir a l’equilibri pressupostari intern de cadascun dels grans objectius o capítols del pressupost com a fórmula ideal per aconseguir l’equilibri pressupostari global. És evident que, per aconseguir-ho, caldrà assignar les diferents fonts d’ingressos a cada gran capítol de despesa, tot i que és evident que hi haurà serveis públics com la justícia o la seguretat ciutadana, per posar només un parell d’exemples, o la cooperació internacional, que hauran de ser finançats per ingressos generals que, normalment, no tindran una relació directa amb el servei prestat.
Per altra banda, l’estructura dels ingressos de la Generalitat també ha de seguir els mateixos objectius o capítols i, a més, s’ha de conèixer la part deficitària dels serveis que, per les seves característiques o per voluntat política, no poden generar ingressos suficients i amb quins impostos de caràcter general es cobreixen. [Vots: 2 Puntuació: 3.5]Heu d'iniciar la sessió per votar
Feu un comentari
3 Comentaris al tema "Tema 61506 – Pressupostos anuals i transparència"
Heu d'iniciar la sessió per a comentar el tema.
Heu d'iniciar la sessió per a comentar el tema.
Suscric al cent per cent el comentari d’en Jordi Bentue sobre la transparència – “Les dades de les administracions públiques…”.