A un nivell més profund, la cultura audiovisual ha alterat tots els paràmetres intel·lectuals i morals de la societat anterior, basada en l’anomenada “Galàxia Gutenberg”, és a dir en la impremta i la ciència. Ara ens trobem en un canvi tant profund com el que va representar el pas d’una societat analfabeta a una escolaritzada. La publicitat és la principal font de finançament de la cultura audiovisual, fet que condiciona tota la seva programació, sotmesa a la necessitat d’obtenir la màxima audiència al mínim cost possible, fet que l’aboca a la degradació. S’han creat enormes corporacions d’empreses d’entreteniment, informació i cultura, propietàries de grans editorials, diaris, cadenes de ràdio i televisió i portals d’Internet. En molts casos tenen forts lligams amb els Estats i concentren un enorme poder mediàtic que representa una amenaça per la democràcia. [Vots: 2 Puntuació: 4.5]Heu d'iniciar la sessió per votar
Feu un comentari
1 Comentari al tema "Tema 10111 – Cultura audiovisual"
Heu d'iniciar la sessió per a comentar el tema.
Heu d'iniciar la sessió per a comentar el tema.
Els ciutadans lliures podem influir directament en la cultura audiovisual metjançant les nostres pàutes de consum. D’una banda, no consumir “escombreries culturals”, així com educar els nostres fills, convèncer els nostres amics etc. en el mateix sentit; i d’altra, combatre activament les mentides i intoxicacions mediàtiques, exposant fets demostrats i denunciant tot allò denunciable a la justícia.