Congrés Participatiu Catalunya i Futur

Tema 20433 – Bases de dades, publicitat, telefonia

categoria

B Una societat cohesionada B.04 La societat del benestar i la justícia social B.04.3 Informació i comunicació B.04.3.1 Informació, comunicació i llibertats Temes

Molt probablement, si els estats regulessin en funció dels interessos dels seus ciutadans, aquests no estarien sotmesos a la constant pressió de la publicitat, especialment la que penetra en l’àmbit privat mitjançant la telefonia fixa o mòbil, o seria difícil traficar amb les dades dels ciutadans sense el seu consentiment explícit. Si, a més, existís un sistema democràtic de governança mundial que tingués poder real, seria molt més difícil que les grans corporacions mundials de la comunicació tinguessin i utilitzessin les enormes bases de dades sensibles que ja posseeixen.

Valora:
[Vots: 0 Puntuació: 0]

Feu un comentari

1 Comentari al tema "Tema 20433 – Bases de dades, publicitat, telefonia"

Notificació de
Ordenat per:   més nous | més vells | més votats

Un bon mecanisme de regulació seria evitar de prohibir res, però desenmascarar activament i públicament tot allò que es comprovi com a mentida. Això inclouria tant la “publicitat enganyosa” com les “post-veritats” o “fets alternatius” diversos. Els mitjans de comunicació públic podrian tenir espais reservats per a aquesta funció de “desintoxicació informativa”.

wpDiscuz

Cerca

Estructura ponència